X Power

Review: Sumo Gamer

Buiten het online brengen van game reviews en besprekingen van console accessoires willen we aan onze lezers in de toekomst ook andere nuttige informatie bezorgen. Hoe je bijvoorbeeld op een comfortabele manier je games kan spelen in je eigen gameroom. Dankzij SumoLounge.com kunnen we voor de eerste maal een dergelijk artikel aan jullie bezorgen. Zij waren namelijk zo vriendelijk om voor onze redactie een testexemplaar van hun populairste zitzak op te sturen. En wie zijn wij om dit vriendelijk gebaar te weigeren uiteraard.

Het bedrijf Sumo Lounge is sinds november 2009 actief op de Europese markt. Sinds 2004 verkopen ze echter al succesvol allerlei modellen van zitzakken over de rest van de wereld. Doordat ze voornamelijk een internetbedrijf zijn zonder dure tussenpersonen en dure kantoorruimtes kunnen ze een scherpere prijs hanteren dan andere concurrenten op de markt. Deze efficiënte manier van werken komt uiteraard enkel maar de consument ten goede, die hierdoor meer waar voor zijn geld krijgt. Bovendien weet Sumo Lounge zeer goed welke doelgroep ze moeten benaderen om hun producten verkocht te krijgen. Het is niet toevallig dat ze hun best verkopende model Sumo Gamer hebben gedoopt en dit als introductiemodel gebruiken voor de Europese markt.  Europese gamers zijn namelijk vaak jongeren of jong volwassenen die graag comfortabel en in stijl hun games spelen.

Voor een prijs van €129 kan je al een Sumo Gamer zitzak bij je thuis laten leveren. Het pakket komt in een stevige kartonnen doos van ongeveer 16 kilo zonder extra verzendkosten naar je eigen woonkamer, dankzij de gratis koerierdienst. Doordat de vermalen urethaan meubelschuim vulling van de zitzak vacuüm verpakt is, duurt het echter wel minstens 24 uur eer je echt ten volle kan genieten van je nieuwe aankoop. De vulling van je Sumo Gamer moet namelijk de tijd krijgen om opnieuw lucht op te zuigen en in volume te groeien. Hou hier dus zeker rekening mee als je er eentje moest bestellen. Je krijgt echter wel de garantie dat de vulling nooit plat zal gaan.

Het in elkaar steken van je eigen Sumo Gamer na levering is trouwens een fluitje van een cent. Haal eerst de plastiek van de vulling, zodat deze niet langer vacuum is verpakt, om daarna een tijdje goed te kneden. Zo zal je zitzak sneller en beter de lucht opzuigen en beginnen groeien. Daarna is het enkel nog de luxueuse microsuède hoes om de vulling doen en de rits te sluiten. Klaar is kees en je kan vrijwel meteen de zitzak op je favoriete zitplaats deponeren. Maar hou dus best rekening met een volle dag wachten om echt pas urenlang in de zak te gaan zitten. Regelmatig opnieuw kneden tijdens de eerste dagen is volgens de handleiding trouwens ook aan te raden.

Na ongeveer een week dagelijks wat testen door zowel mijzelf, mijn vriendin en onze hond is de Sumo Gamer alvast niet meer weg te slaan uit onze kamer. De zitzak zit comfortabel en met een extra kussen in je nek kan je er zelfs makkelijk enkele uren in vertoeven. Het enige nadeel is dat de zitzak niet echt geschikt is voor heel grote of zware mensen. Indien je groter bent dan 1.90m dan zal de zak zeker wat te krap voor je zijn. Oudere personen die last hebben met rechtstaan vanuit een lage positie kunnen dergelijke zitzakken ook best vermijden. Ook personen die meer dan 90 kilo wegen zullen misschien net iets te ver doorzakken in de zachte vulling. Wat ook opnieuw uitstappen niet echt gemakkelijk maakt. Alle andere kinderen, jongeren of mensen die houden van een hip en comfortabel interieur zullen zeker onmiddellijk verkocht zijn als ze plaatsnemen in de Sumo Gamer. Een ideaal kerstcadeau volgens ons dat misschien wel net te groot is voor onder de kerstboom?

The More The Merrier
4/16/2014

When I was a teenager, we had a beanbag chair. It was huge, mushy, and we loved it. I think it was my favorite place to sleep, and my brother practically lived in it. He played video games while sitting in it, and watched television there. After a while, it got kinda flat though, and not so much fun. Continue reading →

Pure Nintendo Magazine